Reklamationsrätt Aduro biokaminer

När du köper en Aduro biokamin täcks du av en 3-årig reklamationsrätt. På denna sida förklarar vi hur vår garantiprocess fungerar, vad du ska vara uppmärksam på och hur du anmäler en reklamation.

Vad innebär reklamationsrätten?

I enlighet med konsumentköplagen gäller reklamationsrätten i tre år från kaminens inköpsdatum*. Kvitto med datum gäller som bevis.

*Tänk på att reklamationsrätten utgår från konsumentköplagen i det land där kaminen är köpt. 

Vad omfattar reklamationsrätten inte?

  • Skador som har orsakats av felaktig installation eller användning av kaminen. t.ex. överhettning och brist på underhåll av kaminen. 
  • Lösdelar och reservdelar (frontglas, sidoglas, stenor, tratt, packningar), eftersom dessa slits genom normal användning. Dissa delar kan köpas i vår webshop www.aduroshop.com
  • Skador på kaminen som orsakats av yttre påverkan eller skador som orsakas av kaminen på andra föremål. 

Hur gör jag en reklamation och vad kan jag förvänta mig?

Vill du göra en reklamation ber vi dig fylla i nedanstående formulär. Reklamationer behandlas endast utifrån ifyllt formulär. Du ombeds ha ditt produktionsnummer och inköpsdatumet redo.

Gör en reklamation här

Du vill motta ett kvitto för din registrering och därefter ett svar på e-mail. Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt.