Support
Hos Aduro strävar vi alltid efter att erbjuda den bästa servicen. Vi förstår att våra produkter är en viktig del av din vardag och därför har vi samlat en rad hjälpguider för att säkerställa att du får ut så mycket som möjligt av din upplevelse med Aduro. Här hittar du bland annat hjälp med korrekt användning, felsökning och underhåll av dina Aduroprodukter.
Braskamin
Hur du lyckas med din Aduro braskamin (Se filmen här)
- Hur rengör jag kaminen?
- Hur tänder jag i braskaminen?
- Hur förbättrar jag skorstensdraget?
- Varför bildas det sot på glaset?
- Varför rostar min braskamin?
- Går lacken att laga vid slitage?
- När ska packningarna bytas?
- Varför stängs luckan av sig själv?
- Var hittar jag modell- och tillverkningsnummer?
Hittade du inte vad du letade efter? Få fler goda råd i vår kundtjänstportal. Vill du i stället anmäla en reklamation ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.
Hybridkamin
Hur du lyckas med din Aduro hybridkamin (Se filmen här)
- Hur rengör jag kaminen?
- Hur ansluttar jag hybridkaminen till wi-fi?
- Hur registrerar jag min hybridkamin på Aduro Cloud?
- Hur fungerar Aduro Hybrid-appen?
- Hur växlar jag mellan ved och pellets?
- Hur löser jag problemet med pellets som hopar sig?
- Hur löser jag ”Inget bränsle”-larmet?
- Hur löser jag ”Tändningen misslyckades”-larmet?
- Går lacken att laga vid slitage?
- Var hittar jag modell- och tillverkningsnummer?
Hittade du inte vad du letade efter? Få fler goda råd i vår kundtjänstportal. Vill du i stället anmäla en reklamation ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.
Pelletskamin
Hur du lyckas med din Aduro pelletskamin (Se filmen här)
- Hur rengör jag min P5-pelletskamin?
- Hur rengör jag min P1- och P4-pelletskamin?
- Hur ansluttar jag pelletskaminen till wi-fi?
- Hur löser jag ”Ingen pellets”-larmet (larm 6)?
- Var hittar jag modell- och tillverkningsnummer?
Hittade du inte vad du letade efter? Få fler goda råd i vår kundtjänstportal. Vill du i stället anmäla en reklamation ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.
Biokamin
Har du en Aduro biokamin som gått sönder inom den 3-åriga reklamationsperioden ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.
Tillbehör
Har du en tillbehörsprodukt (t.ex. vedkorg eller kaminset) som gått sönder inom den 3-åriga reklamationsperioden ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.
Utomhusprodukter
Har du en Aduro utomhuskamin eller en Aduro Fire Ball som gått sönder inom den 3-åriga reklamationsperioden ber vi dig fylla i vårt reklamationsformulär som du hittar på denna sida.