Reklamationsrätt tillbehör, reservdelar och outdoor

När du köper tillbehör, reservdelar eller en utomhusprodukt täcks du av en 3-årig reklamationsrätt. På denna sida förklarar vi hur vår garantiprocess fungerar, vad du ska vara uppmärksam på och hur du anmäler en reklamation.

Vad innebär reklamationsrätten?

I enlighet med konsumentköplagen gäller reklamationsrätten i tre år från produktens inköpsdatum*. Kvitto med datum gäller som bevis.

*Tänk på att reklamationsrätten utgår från konsumentköplagen i det land där produkten är köpt. 

Vad omfattar reklamationsrätten inte?

Reklamationsrätten omfattar inte vanligt slitage, och en förutsättning är att skadan inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende från din sida. En annan förutsättning är att skadan inte uppstått till följd av bristande efterlevnad av våra instruktioner, bland annat i instruktions-, drift-, underhålls- eller servicemanualer.

Hur gör jag en reklamation och vad kan jag förvänta mig?

Vill du göra en reklamation ber vi dig fylla i nedanstående formulär. Reklamationer behandlas endast utifrån ifyllt formulär. Du ombeds ha inköpsdatumet redo.

Gör en reklamation här

Du vill motta ett kvitto för din registrering och därefter ett svar på e-mail. Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt.